در اینجا نگاهی دقیق تر به ظهور پنج بزرگ وجود دارد:

تیتان های صنعت فناوری قبل از COVID-19 ، موضوع ارزیابی های سرسام آور و تحقیقات ضد انحصاری گلوله برفی ، قبلاً بزرگ بودند. همه گیری فقط آنها را بزرگتر کرده است. خیلی بزرگتر

تقریباً در هر جنبه از زندگی – ابزاری که ما برای کار ، مطالعه و بازی استفاده می کنیم ؛ نحوه خرید و تعامل روش کار و بازاریابی محصولات شرکتها – مردم و مشاغل در طی یک سال گذشته بیشتر به فناوری اعتماد کرده اند. حتی در میان یکی از مجازات کننده ترین رکودهای اقتصادی ثبت شده ، هزینه ها برای رایانه ها ، بازی های ویدیویی ، خرده فروشی آنلاین ، خدمات رایانش ابری و تبلیغات دیجیتال افزایش یافته است.

بررسی نگرانی های منفی محافظه کارانه درباره BIG TECH BIAS توسط FID-BIDT MEGA-DONOR

این نتیجه برای برخی از بزرگترین شرکتهای تاریخ – و قیمت سهام آنها ، گیج کننده بود. در زمانی که شرکتهایی مانند شرکتهای هواپیمایی و خرده فروشان آجر و خمپاره برای زنده ماندن تلاش می کردند ، درآمد پنج شرکت بزرگ فناوری ایالات متحده – Apple Inc. ، AAPL -0.31٪ Microsoft Corp. ، Amazon.com Inc ، AMZN 0.63٪ شرکت Alphabet Inc از والدین گوگل و 0.60٪ FB از شرکت فیس بوک – با یک پنجم رشد ، به 1.1 تریلیون دلار رسید. سود کل آنها حتی 24٪ سریعتر افزایش یافت. و سرمایه بازار ترکیبی آنها طی سال گذشته به نصف افزایش یافت و به رقم سرسام آور 8 تریلیون دلار رسید.

نوسانات اقتصادی آنها به روش های دیگری نیز گسترش یافت ، از جمله اشتغال: آمازون به تنهایی 500000 کارگر جدید را در یک سال اضافه کرد ، تقریبا معادل کل جمعیت آتلانتا.

قانون گذاران و نهادهای نظارتی ممکن است هنوز راهی برای مهار آنها پیدا کنند ، اما به نظر می رسد که نیروهای اقتصادی و اجتماعی Big Tech را به ارتفاعات حتی بالاتر می رسانند که Covid-19 را پشت سر بگذارد. مدیر اجرایی مایکروسافت ساتیا نادلا گفته است که انتظار دارد هزینه های مربوط به فناوری از 5٪ فعلی تولید ناخالص داخلی 10 تا 2٪ افزایش یابد. در این ماه او گفت که اکنون انتظار دارد که این اتفاق حتی سریعتر رخ دهد.

در اینجا نگاهی دقیق تر به ظهور پنج بزرگ وجود دارد:

سیب

اپل یکی از شرکت هایی بود که تقاضا برای لپ تاپ ، تبلت و سایر دستگاه ها افزایش یافت زیرا بسیاری از افراد به دلیل قفل شدن Covid-19 در خانه برای کار و مدرسه ماندند. شرکت کوپرتینو ، کالیفرنیا ، از انواع مختلف آیفون جدید در سال رونمایی کرد ، دستگاهی که قسمت قابل توجهی از سود سالانه خود را تشکیل می دهد. فروش رایانه های مک آن در سه ماهه ژانویه تا مارس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل قبل از افزایش در بقیه سال 2020 کاهش یافته است.

مایکروسافت

مایکروسافت به دلیل سازگاری شرکت ها و افراد با زندگی همه گیر ، با داشتن بازی های ویدیویی Xbox ، لپ تاپ های Surface و خدمات بیشمار رایانش ابری که از محبوبیت بالایی برخوردار است ، از افزایش فروش برخوردار است. مجموعه نرم افزاری Teams ، ابزار همکاری شرکت در محل کار این شرکت که شامل قابلیت های ویدئویی مشابه Zoom Video Communications Inc. و چت متنی مانند Slack Technologies Inc. است ، تعداد استفاده روزانه متوسط ​​بیش از سه برابر شده است. در سه ماهه اخیر ، کسب و کار فروش تبلیغات در موتور جستجوی Bing خود ، که در اوایل همه گیر شدن به سختی دست و پنجه نرم می کرد ، گوشه ای را نیز باز کرد. سهام مایکروسافت نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته و در بالاترین سطح معاملات انجام شده است و ارزش این بازار نرم افزار را به بیش از 1.8 تریلیون دلار می رساند که پس از اپل دوم است.

آمازون

خرید آنلاین با سوخت همه گیر باعث تغییر سریع تجارت الکترونیکی در بین مصرف کنندگان شد و تعداد کمی از آنها به اندازه آمازون سود بردند. درآمد شرکت در سال گذشته با 38٪ افزایش به 386.1 میلیارد دلار رسیده است. برای پاسخگویی به میزان تقاضای تقاضا ، آمازون شروع به استخدام کرد و تقریباً 500000 کارگر به آن اضافه کرد. هم اکنون 1.3 میلیون نفر در سطح جهان مشغول به كار هستند و در صورت ادامه روند سریع استخدام ، آمازون می تواند در سال های آینده به عنوان بزرگترین كارفرمای آمریكا از Walmart Inc. پیشی بگیرد.

الفبا

گوگل ، غول تبلیغاتی ، با گذراندن وقت بیشتر مردم در اینترنت و انتقال بیشتر هزینه های خود به کانال های دیجیتال از طریق بحران سلامت ، از طریق همه گیری ایجاد می شود. واحد آلفابت در نیمه اول سال 2020 آسیب دید زیرا تبلیغ کنندگان در ماه های ابتدایی همه گیری هزینه ها را متوقف کردند ، اما در اواخر سال تجارت مجدداً شروع به کار کرد. موتور جستجوی مشهور سالهاست که نان آور تبلیغات است اما این شرکت گفته است که YouTube رشد چشمگیری در هزینه تبلیغات دارد.

با کلیک کردن در اینجا ، به دنبال کسب و کار FOX بروید

فیس بوک

فیس بوک قبلاً قبل از همه گیری گسترده یک شبکه اجتماعی بزرگ بود ، اما خدمات گسترده ای از جمله اینستاگرام ، واتس اپ و مسنجر همچنان از سال 2020 به کاربران خود در سراسر جهان اضافه می کند زیرا مردم وقت بیشتری را به عنوان سفارشات در خانه در اینترنت می گذرانند فعالیت های شخص.

این شرکت ویژگی های جدیدی مانند خرید در اینستاگرام را برای استفاده از رونق تجارت الکترونیکی و تقویت ارتباطات بین سیستم عامل های خود برای کمک به رقابت بهتر با رقبای فناوری معرفی کرده است. این حرکات همچنین به منظور سخت تر ساختن محصولات آن است.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *