«مه پاش» و کاربردهای آن چیست؟

به منظور خنک سازی دام و ایجاد شرایط رفاه آن ها، تغذیه مناسب، جلوگیری از انواع بیماری های تنفسی، دفع حشرات و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار نیاز به نصب دستگاه های مه پاش در این صنعت محسوس می باشد. در مناطقی که کیفیت آب پایین بوده و املاح آن بالا باشد، به منظور جلوگیری از ایجاد رسوبات و گرفتگی نازل و شیلنگ ها در دستگاه مه پاش میبایست از فیلترهای مناسب استفاده نمود. سپس سه راهی پنوماتیک را به دوسر مه پاش متصل کرده و از سر دیگر سه راهی شیر ضدچکه را نصب نمایید.تفاوت سه راهی پنوماتیک با سه راهی معمولی آنست که هنگامی که درون لوله قرار می گیرد حتی در فشارهای بالا خارج نخواهد شد و انتهای شیرضد چکه را به نازل مه پاش متصل نمایید. ریسه دوانی در خاک پوششی: مرحله ریسه دوانی در خاک می باشد که میزان رطوبت مورد نیاز ۹۵ درصد می باشد.

ریسه دوانی در کمپوست: میزان رطوبت مورد نیاز در این مرحله بین ۹۰ تا ۹۵ درصد می باشد وجود رطوبت مانع از خشک شدن سطح کمپوست می گردد. هوادهی قارچ: این مرحله در واقع دوره شوک دهی به قارچ می باشد که باعث رشد اندام های باردهی و سنجاقک ها آشکار می گردند. برای پرورش قارچ نیاز به محیطی با دمای پایین و رطوبت بالا می باشد، جهت ایجاد این محیط از سیستم مه پاش یا دستگاه مه پاش استفاده می شود زیرا قادر به عملکرد دائمی بوده و با توجه به سنسور هایی که می توان بر روی سیستم مه پاش یا دستگاه مه پاش باغی نصب نمود دما و رطوبت محیط تنظیم می شود همچنین می توان به صورت کنترل از راه دور اقدام به خاموش یا روشن کردن دستگاه مه ساز یا سیستم مه پاش نمود با توجه به نکات ذکر شده قارچ ها به عنوان محصول نهایی دارای کیفیت بالاتری بوده و ماندگاری بیش تری خواهند داشند. پمپ های فشار حدود 160 psi یا 11 بار معمولا بوستر پمپ نامیده می شود. در ادامه تصویری از مه پاش خانگی بدون پمپ شرکت بهبود گستر یزد قابل مشاهده می باشد. نازل مه پاش گلخانه ای که به صورت معمول از نازل های ۳۰ میکرون در گلخانه ها استفاده می شود.

وجود رطوبت در چرخه بسیاری از صنایع بسیار حائز اهمیت می باشد لذا برای رسیدن به شرایط ایده آل تولید، بهره وری و سود بیشتر نصب دستگاه های مه پاش از ارکان ضروری در این صنایع می باشد، که با توجه به نوع فعالیت مدل دیسکی و یا پروانه ای استفاده می گردد. نصب و راه اندازی آن بسیار آسان می باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد تجهیزات مه پاش ، موارد مصرف ، میزان متراژ مناسب ، لوله کشی و راه اندازی محصول مه پاش ارایه می شود. مه پاشهای خانگی به راحتی به شیر آب شهری متصل میشوند و قیمت بسیار مناسبی دارند و تمامی تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه اندازی این سیستم در داخل پکیج برای شما ارسال میشود، البته چنان په شما دسترسی به شیر آب شهری ندارید و یا میخواهید این مه پاش را بنا به هر دلیلی به مخزن متصل کنید از یک پمپ آب نیم اسب استفاده کنید. ولیکن کسانی که تمایل به اتوماتیک نمودن سیستم مه پاش خود دارند می توانند به همراه این کیت مه پاش ارزان قیمت، یک عدد تایمر بهکو مخصوص مه پاش دارای ثانیه شمار تهیه کنند.

با شروع تابستان و فصل گرما، هم شما و هم دیگر موجودات و گیاهان احتیاج به خنک سازی و فرار از تنش ناشی از گرما دارند. دستگاه های بخارساز گرم و سرد و انواع رطوبت ساز و مهپاش و مه ساز دارای استفاده های دیگری در صنایع گوناگون از جمله در عمل آوری بتن ، فوم سازی ها ، کودسازی ها ، نئوپان سازی ها ، انکستاریم ها و سالن های پرورش حشرات ، گلخانه های پرورش صیفی و محصولات سرشاخه ای ، کارتن سازی ها ، دستگاه های جوجه کشی و… خنک کردن محیط: استفاده از این سیستم در فصل ها گرم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چرا که می تواند با ایجاد مه مصنوعی از دمای هوا کاسته و محیط خنکی را برای شما به ارمغان آورد. از جمله انواع آنها می توان به مه پاش نازلی, مه پاش التراسونیک , مه پاش پروانه ای و … الکتروپمپ های مورد استفاده در سیستم مه پاش گلخانه ای از نوع پیستونی می باشند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *