شیرآلات یکی از مهمترین ابزارهایی هستند

شیرآلات یکی از مهمترین ابزارهایی هستند که برای هر ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته فقط مدل توپ در بازار موجود بود. اما امروز شاهد ورود اهرم های جدید با عملکرد راحت تر هستیم. زمانی که برای خرید شیر مناسب منزل خود به بازار می روید، با انواع برندها و محصولاتی مواجه می شوید که انتخاب را برای شما سخت می کند. این مقاله شما را به یک بازار بهتر راهنمایی می کند.

چگونه شیرآلات خوب بخریم؟

برای خرید بهترین شیرآلات شودر به موارد زیر توجه کنید:

به برند شیرآلات بهداشتی توجه کنید

اولین نکته ای که قبل از انتخاب این محصولات باید در نظر گرفت این است که یک برند خوب را در نظر بگیرید. اگر از قبل با برندهای خوب ایرانی و خارجی آشنایی داشته باشید، قطعا در بازار سردرگم نخواهید شد. با این حال، ممکن است به تبلیغات فروشنده اعتماد نداشته باشید و بخواهید خودتان انتخاب کنید.

برندهای خارجی شیرآلات نیز در بازار کمیاب هستند و از طرفی قیمت بسیار بالایی دارند. تولیدکنندگان ایرانی در سال های اخیر پیشرفت خوبی در ارتقای کیفیت شیرآلات داشته اند. از بهترین برندهای شیرآلات ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیر KWC
شیرآلات قهرمان
شیرآلات راسان
دریچه های مکش
– سوپاپ های درخشان
– دریچه های کسری
– شیرهای کلر

از جمله این محصولات باید به شیرآلات KWC به عنوان بهترین شیرآلات موجود در بازار اشاره کرد که در رتبه اول قرار دارند. KWC یک شرکت سوئیسی است که محصولات خود را در بسیاری از کشورهای جهان تولید می کند. ایران یکی از این کشورها و نماینده رسمی KWC در خاورمیانه است.

به جنس بدنه شیر دقت کنید

پس از انتخاب برند مورد نظر خود باید به جنس بدنه محصول نیز توجه کنید. مهمترین آلیاژی که برای ساخت شیرآلات استفاده می شود برنج است. البته از کمی روی و سرب نیز در این کار استفاده می شود. میزان سرب مصرفی برای تولید این محصولات نباید بیش از 2.5 درصد باشد. در این صورت به سلامتی شما آسیب می رساند. همچنین 60 درصد آلیاژ بدنه شیر باید از مس باشد.

برخی از تولیدکنندگان از مقداری سربار برای کاهش هزینه های تولید خود استفاده می کنند. هنگام خرید شیرآلات، حتما از فروشنده در مورد مواد و آلیاژ استفاده شده در محصول سوال کنید. میزان ترکیب سوپاپ ها نیز تاثیر زیادی در کیفیت بدنه آنها دارد.

اگر می خواهید از شیر آب برای حمام و توالت استفاده کنید، محصولات فولادی ضد زنگ مناسب تر هستند. اما این شیرها قیمت بالاتری نسبت به نوع برنجی دارند.

به پوشش و آبکاری محصول توجه کنید

راهنمای خرید شیرآلات

یکی دیگر از معیارهای مهم در خرید شیرآلات، توجه به روکش محصول است. آلیاژهای استفاده شده در ساخت این محصولات پس از مدتی در اثر رطوبت و آب کدر شده و زیبایی خود را از دست می دهند. برای مقاوم ساختن آلیاژ شیر بهداشتی در برابر رطوبت، با موادی مانند کروم، نیکل، نیکل براق، برنز صیقلی، فولاد سفید، مشکی و فولاد ضد زنگ روکش می شود. پولیش و پولیش نیز برای زیباتر جلوه دادن روی آن انجام می شود.

اگر ضخامت لعاب و روکش سوپاپ بیشتر از 20 میکرون نباشد، خیلی سریع جدا می شود. آبکاری نیکل بسیار بادوام است و بهتر از آبکاری کروم است. شیرآلات بهداشتی جدیدی به بازار عرضه شده است که به روش PVD طلاکاری شده اند. برای تولید این محصولات از فناوری الکترواستاتیک استفاده می شود.

به مشخصات فنی شیرآلات دقت کنید

قطعات مورد استفاده در ساخت شیرها باید استانداردهای لازم را داشته باشند. اجزای داخلی این محصول شامل اورینگ، واشر، پیچ و مهره، شیر، شیلنگ و کارتریج می باشد. ممکن است بتوانید یک شیر آلیاژی با کیفیت بالا بخرید، اما قطعات داخلی استانداردهای لازم را ندارند. در این صورت محصولی که خریداری کرده اید خیلی سریع آسیب می بیند و باید قطعات داخلی آن را تعویض کنید.

نوع کارتریج مورد استفاده برای شیرها تاثیر زیادی بر عملکرد آن دارد. اگر این قطعه از سرامیک باشد، مشکل آب بندی را به صفر می رساند. بقیه این قطعه باید 35 یا 40 میلی متر باشد. البته اگر فشار آب در ساختمان شما کم است، همیشه شیرهایی بخرید که کارتریج بزرگتری دارند.

به رنگ و طرح شیرآلات دقت کنید

متأسفانه، این دیدگاه اغلب باعث می‌شود که وقتی زمان شروع یک پروژه فرا می‌رسد، غرق شویم. اما آنچه قبلا گفتیم در اولویت انتخاب این محصول است. در نهایت باید زیبایی و ظاهر شیرآلات را در نظر بگیرید. در این تی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *